Oud goud roest niet


In Maastricht zijn veel vondsten gedaan uit de merovingische tijd. Deze tijd is niet of amper bekend uit de geschiedenisboeken. Om deze reden werd ons gevraagd om een narrative te maken die zich afspeelt in de Merovingen. Als resultaat maakten ik in samenwerking in een team van twee een verhaal die in virtual reality te beleven valt. In deze ervaring wordt je megenomen in het verhaal van Onno die in de Merovingische tijd leefde. Onno is in het begin de kluts kwijt en kan zich niks meer herinneren. Als hij zich stap voor stap weet orienteren in het dorp waarin hij terecht komt wordt hij verliefd op een mooie dame. Onno raakt jaloers en maakt zich schuldig aan een grafroof en blijkt verschillende tekens te krijgen van de boze geesten. Om het verhaal in zijn geheel te beleven zal je het 13 delige verhaal in de VR-headset moeten ervaren.

In Maastricht zijn veel vondsten gedaan uit de merovingische tijd. Deze tijd is niet of amper bekend uit de geschiedenisboeken. Om deze reden werd ons gevraagd om een narrative te maken die zich afspeelt in de Merovingen. Als resultaat maakten ik in samenwerking in een team van twee een verhaal die in virtual reality te beleven valt. In deze ervaring wordt je megenomen in het verhaal van Onno die in de Merovingische tijd leefde. Onno is in het begin de kluts kwijt en kan zich niks meer herinneren. Als hij zich stap voor stap weet orienteren in het dorp waarin hij terecht komt wordt hij verliefd op een mooie dame. Onno raakt jaloers en maakt zich schuldig aan een grafroof en blijkt verschillende tekens te krijgen van de boze geesten. Om het verhaal in zijn geheel te beleven zal je het 13 delige verhaal in de VR-headset moeten ervaren.

Artwork

Het verhaal wordt verteld aan de hand van schilderijen die gebaseerd zijn op de schilderstijl van de Merovingen.

Het verhaal wordt verteld aan de hand van schilderijen die gebaseerd zijn op de schilderstijl van de Merovingen.

De omgeving veranderd mee met de sfeer van het verhaal. De ambient muziek is gecomponeerd aan de hand van de "Clavia Nord Lead 2x" synthesizer en is aangevuld met natuuropnames. Daarnaast wordt je meegenomen in het verhaal doormiddel van een voice-over. De voice-over is ingesproken door Romy Hameleers. Om een indruk te krijgen van de VR-ervaring volgen hieronder twee kleine teasers.

De omgeving veranderd mee met de sfeer van het verhaal. De ambient muziek is gecomponeerd aan de hand van de "Clavia Nord Lead 2x" synthesizer en is aangevuld met natuuropnames. Daarnaast wordt je meegenomen in het verhaal doormiddel van een voice-over. De voice-over is ingesproken door Romy Hameleers. Om een indruk te krijgen van de VR-ervaring volgen hieronder twee kleine teasers.